FAQ

Algemeen

Kan ik mijn eigen auto laten staan tijdens de huurperiode?

Zolang je een voertuig huurt kun je het eigen voertuig op straat parkeren, wij regelen gratis de parkeerkosten.

Hoe werkt de facturatie en wanneer ontvang ik mijn borg retour?

Aan het einde van de huurperiode ontvang je de totaalfactuur per mail indien de borg is gedaan door middel van een reservering op de creditcard. Bij borg per pin (of contant) kun je dat tijdens openingsuren weer terug laten pinnen op je rekening ( of contant terug krijgen).

Kan ik de huurperiode verlengen?

Het verlengen is altijd mogelijk. Je dient hiervoor contact op te nemen met de verhuurmedewerker.

Hoe kan ik een reservering wijzigen of annuleren?

Voor het wijzigen of annuleren van een reservering kun je contact opnemen met een van onze verhuurmedewerkers.

Kan de huurauto op een andere Inqar vestiging teruggebracht worden dan waar hij is opgehaald?

Dit kan niet.

Kan de huurauto na sluitingstijd teruggebracht worden?

De huurauto kan na sluitingstijd teruggebracht worden. De auto kan geparkeerd worden (wij regelen dan de parkeerkosten hier in de buurt) en de sleutel kan in de speciale sleutelkluis gedeponeerd worden. Je blijft verantwoordelijk voor de huurauto tot wij de auto gecontroleerd hebben de volgende ochtend.

Worden huurauto’s afgeleverd dan wel opgehaald?

Eventueel kunnen auto’s in overleg worden afgeleverd dan wel opgehaald bij zakelijke klanten.

Kunnen huurauto’s buiten openingstijden opgehaald worden?

Nee, want we zullen altijd willen weten wie de auto huurt, een rijbewijs check maken, een contract willen meegeven, een pre- carrental check met de klant willen doen.

Worden de huurauto’s volgetankt meegegeven?

Al onze huurauto’s worden volgetankt meegegeven. Je kunt de auto volgetankt inleveren. We zullen altijd de auto natanken als extra check voor de volgende klant.

Kan een voertuig gehuurd worden voor een ander of uitgeleend worden?

Nee, huur nooit voor een ander, leen het voertuig nooit uit. Je blijft altijd verantwoordelijk voor het voertuig, terwijl je er zelf niet bij bent.

Mag alleen de hoofdhuurder in de huurauto rijden?

Alleen de hoofdhuurder mag in de gehuurde auto rijden. In veel gevallen is een extra chauffeur geen enkel probleem, dit is zelfs gratis, vraag de voorwaarden aan de verhuurmedewerker. De extra  chauffeur dient ook in het bezit te zijn van een geldig nederlands rijbewijs. De hoofdhuurder blijft verantwoordelijk voor eventuele schade.

Kunnen de kosten voldaan worden met een pinpas of creditcard of contant aan de balie?

Je kunt alle kosten voldoen met pinpas of creditcard (geen debit card). In sommige gevallen kun je ook contant aan de balie betalen.

Hoe lang moet ik in het bezit zijn van een rijbewijs om een auto te kunnen huren?

Je kunt direct wanneer je een rijbewijs hebt bij ons een voertuig huren. Ben je jonger dan 22 jaar en /of korter dan een half jaar in bezit van het rijbewijs blijft er een hoger eigen risico over.

Vanaf welke leeftijd kan ik een auto huren?

De minimale leeftijd voor het huren van een auto bedraagt 18 jaar.

Heb ik een geldig Nederlands rijbewijs nodig voor het huren van een auto?

Je dient in het bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs.

Wat moet ik overhandigen bij het ophalen van de huurauto?

  • Een geldig nederlands rijbewijs en paspoort/ id kaart
  • Een adreslegitimatie (bijv- brief gemeente of bank)
  • Pinpas of credit card voor de borgsom ( evt. bij sommige voertuigen ook contant)

Huurprijs

Als ik voor langere tijd een auto wil reserveren, moet ik dan meteen betalen?

Nee, als je voor langere tijd een auto wil huren dan betaal je een aanbetaling van minimaal het gekozen eigen risico en de huur wanneer je het voertuig ophaalt.

Kan ik een auto huren korter dan een dag?

  • Huren voor een dagdeel kan van maandag t/m vrijdag en is te reserveren. Een dag delen we in 3 dagdelen, te weten ochtend: 08.00 tot 12.30 uur, middag 12.30 tot 17.00 uur en van 17.00 tot volgende morgen 08.00 uur.
  • Per uur kan ook tijdens openingstijden, maar is niet vooruit te reserveren, kom langs het kantoor en de baliemedewerker helpt u verder.

Wat wordt verstaan onder een huurdag?

Een huurdag is een kalenderdag. Deze loopt van 08.00 uur ’s ochtends tot 08.00 uur de volgende dag. Indien beschikbaar kan het voertuig de avond van te voren worden opgehaald tegen een vergoeding van de verzekeringspremie. Je kunt de dag van te voren bellen tussen 17.00 en 17.30 uur naar kantoor voor de beschikbaarheid.

Wat is in- en exclusief bij het huren van een auto?

  • De huurprijs is inclusief: BTW, WA-verzekering, inzittenden verzekering, groene kaart, reisbrief van ANWB, standaard eigen risico en de aangegeven vrije kilometers.
  • De huurprijs is exclusief: borgsom, verlagen van het eigen risico, extra accessoires (bijvoorbeeld een navigatiesysteem), extra kilometers en de brandstof.

Huurvoertuig

Hoe is de kwaliteit van de huurvoertuigen?

Onze voertuigen zijn in een zeer goede conditie en worden technisch goed onderhouden. Wij hebben een team van monteurs, als ook de monteurs van de dealers, die alle voertuigen iedere dag weer met zorg onderhouden. Daarnaast worden de auto’s altijd gecontroleerd en schoongemaakt voordat ze meegegeven worden aan de huurder. Wij waarborgen onze kwaliteit en service en worden hier regelmatig op gecontroleerd door de BOVAG branche-organisatie waar wij lid van zijn.

Verhuurt Sloothaak bestelbussen met laadklep?

Wij verhuren meerdere bestelwagens met laadklep. De 17,5 en 21 m³ hebben altijd een laadlift. Je hoeft dit bij reservering dus niet apart aan te geven.

Verhuurt Sloothaak voertuigen met trekhaak?

Je kunt geen auto met trekhaak huren, bestelwagens op aanvraag. Je dient dit bij reservering aan te geven.

Rijden alle huurauto’s met reclame?

Onze personenauto’s rijden zonder reclame, met uitzondering van onze actie-auto’s. De rest van het wagenpark is alleen met reclame te huren.

Rijden alle huurauto’s op winterbanden?

Niet alle voertuigen rijden op winterbanden. Op aanvraag kunnen we dit uiteraard voor je regelen.

Kan ik met de huurauto naar het buitenland?

Je kunt zeker naar het buitenland met de huurauto. Geef bij reserveren aan dat u naar het buitenland wilt, leveren we of de groene kaart bij de papieren. Let op landen uitgesloten op de groene kaart kunnen niet bezocht worden. Voor buitenland hoeft u geen extra premie te betalen.

Website

Hoe kan ik een reservering wijzigen of annuleren?

De reservering kan per mail gewijzigd worden of telefonisch bij één van onze verhuurmedewerkers. Dit laatste geniet de voorkeur.

Wordt een online reservering direct vastgelegd?

Nee, de reservering wordt niet direct vastgelegd in ons reserveringssysteem, je ontvangt eerst een bevestiging dat de aanvraag in behandeling is genomen. Daarna doen wij handmatig een check en zullen wij per mail of telefonisch de reservering bevestigen en als dat niet lukt proberen een alternatief te bieden.

Heb ik een login en wachtwoord nodig als ik via de website een auto wil reserveren?

Nee, je kunt ook een reservering plaatsen zonder login. Huur je vaker? Dan gaan we over niet al te lange tijd zorgen dat je op de site eenvoudig eenmalig een account aan kunt maken. Dit verhoogt je gebruiksgemak voor alle reserveringen die volgen.

Schade / pech

Wat moet ik doen in geval van pech?

Kun je het probleem zelf niet verhelpen? De voertuigen zijn zo nieuw en dealer onderhouden dat de alarmcentrale van het betreffende merk altijd voor je klaar staat. Tevens zijn wij aangesloten bij ANWB alarmcentrale. De ANWB helpt je weer op weg, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bij pech kun je contact opnemen met ANWB alarmcentrale. De telefoonnummers liggen bij de autopapieren in het dashboardkastje. Mocht de alarmcentrale onnodig gebruikt wordt en ben je stil komen te staan door eigen schuld? Denk hierbij aan een lege accu doordat de knipperlichten langere tijd hebben aangestaan. Dan worden de kosten voor het hulp op jou verhaald.

Wat moet ik doen in geval van diefstal?

In geval van diefstal dien je dit direct bij ons te melden en de autosleutel retour te brengen indien deze nog in je bezit is. Mocht dit niet het geval zijn en de sleutel is niet meer in je bezit dan kan de gehele schade worden doorbelast. Daarnaast dien je zelf aangifte te doen bij de politie, waarna deze aangifte zo snel mogelijk bij ons ingeleverd moet worden.

Wat moet ik doen in geval van schade?

Indien je schade rijdt dan dien je dit binnen 24 uur aan ons te melden. Maak allereerst foto’s met je mobiele telefoon van de schade, de auto van de tegenpartij en de situatie. Je dient daarna samen met de tegenpartij het schadeformulier in te vullen en door beiden moet dit ondertekend worden aan de voorzijde. Dit schadeformulier dien je binnen 24 uur bij ons in te leveren. Mocht je geen geprint schade formulier hebben, vul dan een digitaal schade formulier in. Deze is te vinden op www.mobielschademelden.nl. Bij het ontbreken van een schadeformulier is de huurder volledig aansprakelijk voor de schade. Is voertuig niet meer rijdbaar bel alarmcentrale vermeld op de groene kaart.

Wat wordt verstaan onder bovenhoofdse schade?

Onder bovenhoofdse schade wordt verstaan, schade hoger dan 1.90 meter van de grond gemeten.

Hoe hoog is mijn eigen risico?

  • Het eigen risico verschilt per categorie. Bij personenauto’s van klasse A t/m E +GS bedraagt het eigen risico standaard 1.000 euro, dit kan voor 10 euro per dag worden verlaagd naar 250 euro, klasse F t/m HS is dit standaard 1.000 eur en voor 13 euro per dag is dit verlaagd naar 400 euro. Bij bestelwagens van K t/m N bedraagt het eigen risico 1.000 euro en kan deze verlaagd worden voor 13 euro per dag naar 300 euro. Bij voertuigen uit de klasse O t/m OD bedraagt het eigen risico 1.000 euro en kan dit worden verlaagd voor 16 euro per dag naar 300 euro. De voertuigen P en Q hebben een eigen risico van 1.250 euro voor een premie van 21,00 euro per dag is dat te verlagen naar 400 euro. Indien de bestuurder 18 tot 22 jaar is en/ of korter dan een half jaar in bezit van het rijbewijs dan bedraagt het eigen risico 2x het bedrag van het standaard eigen risico en is de premie voor verlaging ook dubbel.
  • Conform de Algemene voorwaarden van de Bovag blijven bovenhoofdse schades te allen tijde voor rekening van de huurder tot een bedrag van 1.500 euro voor een particulier. Bij een zakelijke transactie bedraagt het eigen risico op bovenhoofdse schade 5.000 euro.

Omdat je weet bij wie je koopt

Sloothaak autoverhuur

Bel: 023 - 5319131 Mail Sloothaak